Ei särje hampaita! Hulpppea tunne! Pitikö kertoa muuta? Ehkäpä en vielä …
Viini- ja samppanjasuosituksiahan ei enää blogeissa saa jakaa. En halua, että Tuulestatemmattuun pääsy rajoittuu sen takia, että täällä viinejä merkkeineen, etiketteineen, satunnaisesti suosittelen. 😉
Viskisuosituksiahan minulta on aina ollut turha odottaa… Ihan vain näin musta-valkoisen kuvan kautta koetan viesteillä, että Billecart- Salmon samppanjasta olen tykännyt aina. Kaikki ne kolme edellistä kertaa kun olen päässyt maistamaan, minä muistan. Ja tämän varmasti, onhan se ihan hurjan hyväää – – Ja muutenkin.
Ja viikonlopun ruoka? Eilen (viimeinen tälle vuodelle) hiiligrillisiika. Ja lisukkeeksi uuni-juureksia. Tänään poroa, padallinen, ja uunijuureksia. Nuoripari syömässä, poron maksaakin. Pian alkaa uudet erotukset pohjoisessa, joten pakastimesta vanhat porot pois nautittava. No ei ole ollut kärsimys.
Mitäkö muuta? Eipä tässä … lenkkiä, äidille brunssi, vähän töitä, haudalla kävin, menneitä muistelin, järjestelin ja pyykkäsin, jo matkaakin varten.
Huomenna ehkä laveammin. …
Aivan järkyttävä tuo uusi alkoholilaki! Mietin että mitä jos kirjoitan alkoholista kun asun ulkomailla…Onkohan sekin kiellettyä…
Jael, järkyttävä tai melkein hupaisa… Varmaan sinä voit Israelista käsin postailla aika vapaasti. Ja niin aion kyllä minäkin jatkaa… On vaikea uskoa, että laki oikeasti estäisi yksityisten viiniarviot…
Ja kuten joku Facebookista totesi, laki kääntyy itseään vastaan kun meistä monikaan ei olisi tiennyt Viskimessuista mitää ilman tätä hulabaloota. …
Yritin lukea uutta alkoholilakia, mutta en löytänyt sieltä mitään blogikirjoittelun kieltävää kohtaa.
Lakiesityksessä ehdotetaan muutettavaksi alkoholilain alkoholijuomien mainontaa koskevaa pykälää. Avainsana on siis mainonta.
Mitä on mainonta? Wikipedian mukaan: ”Mainonta on tunnistettavan lähettäjän maksamaa, tavoitteellista tiedottamista, joka yleensä kohdistuu suureen ihmisjoukkoon ja toteutetaan useimmiten joukkotiedotusvälineitä (lehdet, tv, radio, internet, ulkomainonta) käyttämällä. Tunnistettavalla lähettäjällä tarkoitetaan sitä, että mainostava yritys tai organisaatio ”allekirjoittaa” kunkin mainosviestin nimellään, yritys- tai tuotelogollaan tai äänitunnuksellaan tai muulla tavoin kertoo kenen viestistä on kyse.”
Entä epäsuora mainonta? Esimerkki Valviran sivuilta (tupakan epäsuorasta mainonnasta): ”Epäsuorana mainontana pidetään erityisesti tupakkatuotteen, tupakointivälineen tai tupakkajäljitelmän myynnin edistämistä muun hyödykkeen mainonnan yhteydessä esim. Camel -nimisten kenkien tai Marlboro Classics -nimisten vaatteiden mainonta tai siten, että muusta hyödykkeestä jollakin muulla tavoin välittyy kuva tietystä tupakkatuotteesta.”
Varsinkaan jos blogistin sivuilla ei ole Alkon tms. mainosta, eivät viinisuositukset millään ilveellä riko uutta alkoholilakia.
Eli saamme ehkä sittenkin jatkossakin nauttia Reijan asiantuntevista ja houkuttelevista viinikirjoituksista ja -suosituksista! 🙂
Kiitos tästä, Katri H. 🙂 Sekä selvityksestä että kannustuksesta. Molemmat edesauttavat viineistä kirjoittamisen säilymistä Tuulestatemmatussa. 🙂